tisdag 20 juli 2010

Belöning efter en prestation

Hejsan!

Igår efter gymmet så tyckte jag att jag presterat bra, och helt enkelt kanske förtjänade en massa godis (?). Och visst, det kanske jag gjorde , men senare samma kväll, efter att jag tryckt i mig enorma mängder sötsaker så hade jag så sjukt ont i magen att det var nästintill outhärdligt! Och det slutar inte där, utan höll i sig länge, även idag!

Så nu har jag funderat...

Det är viktigt att belöna sig när man åstadkommer något (nu menar jag inte att ett vanligt pass på gymmet för min del behöver belönas, men ni hajar). Säg att du lyckas med något du försökt med länge, eller att det går väldigt bra helt enkelt, då förtjänar man någon belöning! Och i många fall så är det många som behöver just det, som en morot, att fortsätta kämpa och försöka. Vi behöver helt enkelt belöning i någon form, men vilken?

Så nu är min fråga till er: Vad anser ni är det bästa sättet att belöna sig på, efter en prestation?

I mitt fall så är det standard att äta något gott, har alltid varit så, men jag börjar inse hur fel det blir, att trycka i sig godis efter gymmet och på köpet få ont i magen som håller i sig både länge och väl!? inte någon bra idé...
Så snälla, berätta hur ni belönar er själva när ni anser att det behövs/förtjänas!


slänger upp en bild på min frukost! :)




1 kommentar:

  1. Belöning kan vara att shoppa något nytt att ha på sig när man tränar kanske. Kansk inköp av vanliga kläder eller något häftig smycke eller så- Eller kanske boka in sig på massage eller någon annan spa-behandling. Det kan oxå vara något så simpelt som att bara ta en kväll helt för sig själv och bara få vara.

    Felet man gör är ofta att man vill ge sig belöning i form av något ätbart och då oftast något onödigt som godis som man sedan ångrar... Så jag tror mer på prylar eller upplevelser även om det kanske blir lite dyrare men då kanske man inte behöver ha det så ofta utan när man verkligen presterat något.

    Gillar din blogg, slank in här via någon annans blogg tror jag, men jag kikar nog in igen!

    Lycka till med allt!

    SvaraRadera