måndag 20 december 2010

veckans träning - v. 50

Jag kan sammanfatta förra veckans träning såhär:

Måndag - ben, rygg, biceps
Tisdag - bröst, axlar, biceps, mage
Onsdag - vila
Torsdag - cykel 0,9mil - förklaring följer
Fredag - ben, rygg, biceps
Lördag - vila
Söndag - vila

Ja, såhär blev det. Skulle kunna säga 3½ pass.

Måndag och tisdag gick fint, inga problem! Hade vilodag på onsdagen och sen tänkte jag köra ett konditionspass på torsdagen. Satte mig på cykeln med det lilla målet 1mil, piece of cake tänkte jag, nu när jag kört 4,2 mil det senaste. Men när ja cyklad 8½km så känner jag ett tryck över bröstet, och varje hjärtslag gör liksom ont! Dricker lite vatten och trampar lite till, men det vägrar gå över. När jag kommit till 9km så får jag helt enkelt gå av cykeln, går och sätter mig en stund. När ja dricker mitt vatten så känns det som om jag försöker svälja något jag tuggat för lite, som det är trångt i halsen, som om strupen dragit ihop sig typ! Sjukt obehagligt, så jag sitter där en stund och bara andas. Efter ett tag känns det bättre och jag reser mig upp, då kommer trycket tillbaka. Inser att jag nog får ge mig för den dagen och helt enkelt ta nya tag imorron, avslutade med en lång dusch.

Fredag var det nya tag och jag lyckades klämma in ett härligt ben, rygg, biceps-pass. Lördagen var det julklappsshopping och festande på kvällen, och söndag bestod av en fotopromenad med lite folk, och sen tacos hemma hos mamma!

Fick inte in så många pass som jag ville, och torsdagens misslyckande kändes ju inte sådär jättebra, men jag antar att det blir så ibland, att kroppen helt enkelt inte vill. Hade tidigare samma dag haft ett stort prov som stressat mig länge, man brukar ju må rätt dåligt när spänningar släpper så, det brukar i alla fall jag!

Go mat som jag fick i mig häromdan efter träningen!


spagetti, stuvad spenat och ett par stekta ägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar