tisdag 10 augusti 2010

bättre mat och halsont

Nu va det ett tag sen jag bloggade, och i all hast har jag hunnit fylla 18 också! Dessutom vet jag inte riktigt var jag ska börja nu när de va ett tag sen sist =P

Jo, igår (måndag) så satte jag och Johannes igång med vårat "äta bätte, träna ordentligare"! Så allt smaskande med godis, dricka, pizza, choklad och annat gott som vi tryckt i oss under semester/sommarlov, ska nu hoppas över! Vilket jag tycker är lika bra egentligen, då jag får så ont i magen när jag äter så fel. Så nu hoppas jag att ja kommer känna mig bättre!

Saker jag ska se till att få i mig mer nu:
Järn - Ska börja äta mer broccoli bland annat, kom gärna med fler tips!
Protein - förutom whey, ska jag försöka äta lite mer bönor och liknande
+ massa annat bra, kommer mera med tiden =)

Kanske inte nämnt det så direkt här i bloggen men jag är vegetarian och har varit det i 5 år nu!

Här är vad jag har ätit idag såhär långt!
Frukost: havregrynsgröt med blåbär, två ägg och te
Mellanmål: fitnessbröd (osötat och med massa frön) med ost och juice. Några körsbär

Ja när man går upp halv tre på eftermiddan så blir det ingen ordning på mattiderna direkt, men försöker göra det bästa av situationen! kommer troligtvis äta något litet till innan det är läggdags. Här kommer hur som helst en bild på min fina frukost =)


Hade planer för gymmet idag, men igår kväll hade jag lite ont i halsen och i morse var det mycket värre, så jag tog det säkra före det osäkra och hoppade över det idag.

1 kommentar:

  1. Kött är bästa järnkällan, men om du är vegetarian försvinner ju tyvärr den möjligheten. Äter du broccoli 2-3 dagar i veckan bör ju dock risken att få brist bli extremt liten, men är du orolig så gå till vårdcentralen.

    Jordgubbar är förövrigt järnrikt och jäkligt gott! ;)

    SvaraRadera